Hverdagen

Sydthy Friskole er en eksamensfri skole, som tilbyder undervisning fra 0. klasse til og med 8. klasse.

Den daglige undervisning foregår i tidsrummet:

0.-2. klasse: 08.05 – 13.15 alle ugens dage.

3.-8. klasse: 08.05 – 14.15 mandag – torsdag og 13.15 fredag.

Undervisningen på Sydthy Friskole omfatter selvfølgelig de almindelige fag som dansk, matematik, sprog osv.

Men vi har også nogle særkender, som er hjertebørn for friskolen: samlæste klasser, samling med fællessang og fortælling, og vi mener at både hovedet, hånden og hjertet (de 3 H’er) skal tilgodeses i undervisningen og læringssituationer. Dette kan du læse mere om under ”undervisningens særkender og form”.

Den ”almindelige” skemalagte undervisning kan du læse mere om under fanen “slutmål, delmål og undervisningsplaner”.

I løbet af et skoleår på Sydthy Friskole har vi en lang række årlige begivenheder. Disse er ofte noget traditionsbundne, og du kan nedenfor se en oversigt over disse.